Hur man får en barnmorska att rodna

Lämna en kommentar

13 november, 2012 av Aspasia

Jaha då var det dags igen!

Dags att ta konsekvenserna av sitt syndaktiga leverne och gå och göra ett klamydiatest. Nog för att jag är noga med att inte ligga med vilket patrask som helst (nå ja..) så vet man ju inte vad det är för svagsinta lögnare man drar med sig hem. Så det känns ändå bra att göra det så att man kan spela äkta förvånad när man får obehagliga brev eller samtal och förnärmat kan utbrista:” ja JAAAG var då testad innan jag träffade dig!”

Jag är ensam i väntrummet förutom ett par som väntade barn.

Då kommer en barnmorska och smyger tveksamt fram i sina foppatofflor och undrar om jag har beställt tid.

–         Nej det har jag inte.

–         Nähä…vad??..eehh?? säger hon och tittar på mig frågande.

–         Jag ska göra ett klamydiatest, säger jag i normal samtalston och barnmorskan nästan ryggar tillbaka av häpnad över att jag nämnde ”k-ordet” öppet bland andra människor.

Alldeles illröd i ansiktet ser hon sig generat omkring och säger att jag inte hade behövt säga det om jag inte ville.

Ja ja what ever, tänkte jag. De enda som kunde ha hört mig var ett par som bevisligen redan var erfarna inom området och som säkert har hört ”k-ordet” tidigare.

Hur som helst, jag får prata med henne på hennes lilla kontor och så är det dags att göra provet på toa. DÅ är det tydligen inte så viktigt med hyshhyssandet längre för då får man gå ”The Walk Of Shame” genom den långa korridoren, förbi väntrummet och bort till toaletten med en lång inplastad tops i näven som är så lång så man kan tro att det är meningen att man ska gå den orala vägen ner.  Det blir inte bättre av att korridoren är fylld av unga snickare och elektriker som håller på och bygger om och att alla i väntrummet (som nu är fullt av gravida par) följer en med blicken och höjer menande på ögonbrynen åt sina partners. Man kan ju tro att dessa havande madonnor skulle se med medlidande på oss horor som inte är i ett välsignat tillstånd, och kanske minnas tillbaka till sin ”rumla runt med olika partners-period” men icke.

….eller så skiter de fullständigt i mig och mitt liv och är fullt upptagna med foglossningar, jakten på den ultimata skötväskan eller att störa sig på sin mans irriterande ljud då han andas genom näsan.. Det är bara jag som har ett behov av att tänka på något komiskt under den långa promenaden till toaletten.

Och givetvis var jag testet negativt och ingenting står nu i vägen i jakten efter Mr Right, ett välsignat tillstånd och den ultimata skötväskan!

Lämna en kommentar